Disciplina mea alimentara

autocunoastere-concept-06
Scris de Camelia Patrascanu
07 Mar 2016, 1:58 AM

Sharing

Facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblrmail

Sensibilitatea digestiva mi-a creat adesea probleme. Mai intai au gresit parintii cu mine apoi am gresit eu. Parintii greseau cand ma obligau sa manac ce nu imi placea, cand nu aveam nevoie, cat nu aveam nevoie si cu graba care nu imi era potrivita. In copilarie ma simteam de multe ori rau dupa masa. Apoi m-am acomodat cu stilul casei si o vreme am rezistat. Dar, mai apoi, emotile si framantarile s-au descarcat tot prin sistemul digestiv, deja incercat. Apoi propriile mele neglijente alimentare, in special condimentele iuti dar si fumatul, au slabit stomacul. Asa am ajuns ca la un moment dat sa fac indigestie de la orice, si de la un ceai. Dupa multe testari am gasit formula potrivita mie la acest moment.

1. Regimul vegan

Mananc doar vegetale, fara produse animale (carne,lactate, oua, icre, peste, fructe de mare). Am ajuns aici dupa diferite incercari, ovo-lacto-vegetarian, raw-vegan, posturi de tot felul. Veganismul mi se potriveste cel mai bine. In timp, poftele au scazut si nu mai trebuie sa ma lupt cu ele. Ramane in continuare dificil sa o infrunt pe mama cand merg in vizita la ea, pentru ca cea mai mare bucurie a ei este sa ii mananci bucatele, luand foarte personal orice refuz. Si cum nu intelege veganismul meu o mai impac gustandu-i felurile… Dar linia mea este vegana, cu o mare pondere de hrana cruda din salate si sucuri/shakeuri.

2. Apa calda dimineata

E obligatorie pentru a trezi sistemul. Am ajuns sa am un aparat de filtrare-alcalinizare-ionizare Kangen de care sunt foarte multumita. Am ajuns aici dupa ce am folosit un an un magnetizator Nikken – am simtit diferenta. Am dezbatut mult cu sotul meu ce sa ne luam, oscilam intre cele doua, pana la urma a invins cel japonez. Scump dar sigur si sanatos. Incalzesc bine o cana de apa kangen si completez cu apa rece pana la 500ml. Asa incep dimineata.

3. Vizualizarea

Mai ales dimineata, in liniste, la rasarit, cand beau prima apa calda alcalina. Cu fiecare gura de apa, insalivata si informata cu recunostinta si bucurie, o trimit in corp. Vizualizez cum hidrateaza celulele, curata sau transforma rezidurile de peste noapte, reface, invioreaza, hraneste, colecteaza si curata, lasand totul sanatos in urma ei. Este un moment magic! Fara tehnica de vizualizare, autotratament energetic si regim alimentar, probabil ca as fi avut mai grave probleme de sanatate dupa ani intregi de mancat inadecvat. De asemenea, acest moment al diminetii creeaza matrita gandurilor si atitudinilor de peste zi, pregateste o anumita stare a zilei care confera rezistenta la stres, seninatate, o anumita cursivitate sufleteascacare ce ma ajuta sa raman centrata. Ce bine ar fi daca as avea profunzimea si linistea de a le crea de fiecare data… Autocritica, gandurile recurente, framantarile, intrebarile, dorinta de a gasi raspuns la dramele vietii, la propriile traume, mi-au slabit sistemul digestiv. Am invatat greu sa imi inseninez gandirea, sa accept lipsa raspunsurilor, sa nu imi mai pun intrebari dar sa ascult mai mult ce imi spune viata. O grea disciplina….

4. Shake-ul de dimineata.

Il consider cel mai important de aceea este cel mai complex. Ca un castron de vitamine dar vii si naturale luate pe stomacul gol pentru a se absrobi cel mai bine. Acest shake este gustos si consistent si imi asigura energia pentru prima parte a zilei. Tot sistemul incepe sa isi porneasca motoarele: tranzitul intestinal, buna dispozitie, activitatea neuronala, tonusul muscular. Abia asa am pofta sa fac miscare. Cand nu beam apa calda si shakeurile enzimatice imi lipsea mobilizarea si entuziasmul.

Aceste shakeuri reprezinta de fapt o extractie apoasa de nutrienti. De fapt este un blender-cana in care amestec legume cu apa. Imi place sa il beau strecurat, doar la final las blenduite pulberea de orz, inulina, graul germinat cu scortisoara.

Shakeul pe care il fac cel mai des contine:

1/2 cana catina, 1 morcov mare, 1 leg. patrunjel, 2 buchetel brocoli, 1 andiva (exceptionala!: diuretica, coleretica, depurativa), 1 bucatca telina sau sfecla, 2 cm ghimbir

le strecor (le pot face pe rand, adaugand apa in blender cat sa le acopere)

eventual 4 mere curatate de seminte+apa, si ele strecurate – in ultima vreme prefer fructele iseparat de legume

la final adaug pulbere de orz verde, inulina, 2 linguri de grau incoltit de la congelator (incoltit de mine in 2 zile), scortisoara; si polenul e o optiune

5. Enzimele si probioticele

Ma ajuta sa imi repun pe picioare activitatea digestiva dar si metabolismul bazal, celular. Am ajuns greu la ele, nu stiam ce nu functioneaza, pana cand mi-am dat seama ca ele trebuie sa fie. De cand le iau au (cu shakeul sai ceaiul de dimineata) au incetat durerile de cap si indigestiile pe care le faceam si dupa un simplu ceai.

Enzimogenul mi se pare cel mai bun supliment enzimatic. Dar am testat si Papaya enzime plus si Ulcogastrin. Mai foloseam trifermentul si redigestul. Chiar daca alimentatia mea este de multa vreme si in mare parte sanatoasa, fondul meu nu era unul ultra-rezistent. Si nu mereu am avut bune obiceiuri alimentare. Am facut mai ales excese de condimente iuti care mi-au perturbat flora intestinala, mi-au agresat stomamcul si vezica. Simteam nevoia de iute pentru ca emotional voiam sa reusesc in confruntari, sa fiu mai prezenta si invingatoare. Plus, ani de zile. fumatul excesiv care nu mi-a afectat plamanii ci stomacul. Macinarile mi-au dat emotii care mi-au sapat imunitatea si au perturbat echilibrul florei digestive. In ani. De aceea evit alimentele care solicita digestia – proteinele vegetale si grasimile.

Probioticele pe care le iau acum sunt acestea.

Dar tot pentru enzime iau suplimentul S.O.D. de la Solaray care mi se pare foarte bun.

6. Gluten free

Un alt lucru pe care l-am facut dupa scoaterea carnii si a lactatelor din alimentatie a fost renuntarea la paine si la tot ce contine gluten. Si la orez am renuntat o vreme. In schimb m-am indragostit de mei – desi exista voci care spun ca nu e indicat in tiroidita. Mie imi place si mi se pare un aliment usor. Pilaful de mei este rentabil (creste mult) si foarte versatil – fiind neutru ca gust pune in valoare orice condiment sau aromatic se foloseste. Mie imi place cu curry sau cu busuioc si oregano, alaturi de o salata maaaaare. Mai folosesc hrisca si quinoa. Inca nu am folosit orezul salbatic.

7. Salatele

N-aveti idee ce inseamna o salata la noi in familie. Un castron urias! La nici un restaurant nu gasim o salata care sa ne placa si sa ne sature. Salata aperitv, ca fel principal la masa. Si nu inteleg de ce le este greu sa faca chiar si atunci cand rogi sa iti suplimenteze cu topingurile lor… Adesea iau la cabinet o cutie cu salata si un sos la borcan pentru ea. Dar niciodata nu mai consum salate (cruditati) dupa ora 18:00. Ceai si eventual o supa calda. Dup asfintit incerc sa dau repaus sistemului digestiv. Am vazut cat de mult conteaza: somnul e mai bun si odihnitor, trezirea mai sprintena, tranzitul mai vioi, articulatiile mai usoare (cand bila si digestia mi-a functionat mai bine si articulatiile au devenit mai elastice).

8. Digestiv – ceaiul de ghimbir

Este obligatoriu dupa masa. Este un digestiv excelent. Stiu ca se recomanda sa nu bei lichide la masa dar ghimbirul ajuta digestia si mi se pare extrem de reconfortant. Chiar daca vi se pare ca o salata este usoara pentru digestie, e bine totusi, cand are prea multa celuloza si sunt amestecate prea multe elemente alimentare, sa ajuti cu ce poti „macinatorul” interior.

9. Milk shakeuri

Sunt shakeurile in care intra laptele vegetal: soia, orez, migdale, susan, cocos. Pentru aportul de calciu il fac des pe cel de susan. Cel de cocos mi se pare prea gras. Cel de migdale si alune, prea proteice. Se poate adauga inulina (fibre de cicoare – dulce neglicemic, mediu bun pentru flora benefica), pudra de maca, cacao cruda, carob, o banana. Licoarea e groasa, onctuoasa, consistenta.

Este o bautura binevenita dupa-amiaza, lnistitoare si satioasa. Daca mi se pare prea consistent sar peste el si iau un fursec vegan.

10. Legume fierte

M-am indragostit de brocoli. Buchetele fierte cateva minute, strecurate si servite cu sos de soia, curry, fulgi de drojdie, ulei, turmeric, condimente diverse, mustar, eventual smantana de caju. Servite la fel merg orice fel de legume: telina, morcov, gulie, sfecla, praz, pastarnac, sparanghel..

11. Rontaneli

Niste fursecuri dulci sau batoane fitnes. Cu banana blenduita in care se adauga fulgi de mei si hrisca, carob, stafide, indulcitor de stevia, fulgi de cocos – fursecuri date la cuptor 15min. Sau un fel de budinca de mar fiert si fulgi de mei, modelat in batoane si dat la cuptor spre uscare.

12. Shakeul fructat

Cand am pofta de dulce crud. Baloneaza. De preferat dupa-amiaza, cand vreau sa imi mai alin emotiile si stresul de peste zi. Poate inlocui supa de seara. Merele imi plac pentru gustul proaspat si inviorator dar si pentru ca dizolva calculii biliari si fluidizeaza sedimentele care devin mai usor de eliminat. Mai merg bine ananasul (enzime din abundeta), pere, piersici, frucute de padure, pere, kiwi, banane. + frunze aromate: menta, busuioc, salvie, rozmarin

13. Ceaiuri detoxifiante

Prefer ceaiurile pentru ficat si rinichi, cu actiune digestiva coleretica, diuretica, dezintoxicanta. Cel de la Favisan imi place mult.

Si inca mai experimentez…. Autoexplorarea si autocunoasterea e cea mai mare aventura a vietii mele!

Camelia Patrascanu

Facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblrmail
Tags: , , , , ,

Comentarii

*

  1. ANCA

    De cat timp abordati acest stil de alimentatie?